fbpx

אסטרטגיה שיווקית שמתחילה מהמטרה, מאמר שלי שפורסם בוואלה שיווק

08/02/2024 By אלון שרר

אסטרטגיה שיווקית שמתחילה מהמטרה (המאמר המלא כאן) נשמעת כמעט מובנת מאליה. כל דבר שאנחנו רוצים לעשות בעסק, במיוחד בחברות קטנות ובינוניות שאמורות להיות חדות וממוקדות במיוחד- צריך להתחיל מהשאלה מה אנחנו בעצם רוצים:
מה הייעוד של החברה?

למען האמת כל עבודה שלי מתחילה בייעוד. לא רק אסטרטגיה, שיווק וצמיחה עסקית ולא רק בחברות קטנות ובינוניות. הסיבה המרכזית היא שאני מאמין במשפט שאומר שאם יש לך את ה- "למה" הנכון, אתה יכול לנצח כל "איך". בחברות קטנות ובינוניות, שהן משפחתיות בדרך כלל, והן תמיד אישיות ושייכות למישהו, צריך להתחיל מהשאלה מה רציתי בכלל שיקרה? לשם מה קמתי בבוקר? לשם מה הקמתי את החברה? מה החלום?

ייעוד זה שם. אנחנו לא מנתקים שאלה כזו מהדבר המרכזי בעשיה שלנו כאנשים בוגרים, כאינדיבידואלים. גם אם נגיד שעבורנו הבית, הילדים או הזוגיות הם הדברים המרכזיים, בסוף כל אחד מאיתנו כאדם עושה משהו וזה מרכזי. אי אפשר לקום לזה בתחושה של החמצה או שזה לא בדיוק זה. עוד יותר מזה השאלה מרכזית לבעלי חברות קטנות ובינוניות, שנושאים בעול ובסיכונים שחייבים להשיא תשואה. אז כן, המטרה המרכזית ב- Upside היא לאפשר לכם לממש את אותו ייעוד פנימי ולהשיג Upside על החברה כנכס.

הפיל הזה שלנו צבעוני לא לחינם. יש לו ייעוד לסמל את המרכזיות של ייעוד עבור חברות קטנות ובינוניות
ייעוד כמצפן לבניית אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיה עסקית בכלל, עבור חברות קטנות ובינוניות
דילוג לתוכן