המאמר המלא שהתפרסם בוואללה על פרואקטיביות אסטרטגית ככלי לחילוץ חברות קטנות ובינוניות בזמן מלחמה.
האם נכון גם לעסקים יותר קטנים או יותר גדולים? בהחלט. אבל לחברות קטנות ובינוניות יש חסרונות וגם יתרונות ייחודיים. היתרון הגדול ביותר הוא שהן מספיק קטנות וגמישות על מנת לבצע שינויים אסטרטגיים במהירות ומספיק גדולות על מנת לממש את האסטרטגיות החדשות.
את הרעיון למאמר לקחתי מהמעבר שלי ל- free tv, בעקבותיו התקשרו מהספק הקודם, כמו תמיד, להציע לי הטבות.
אני חשבתי על זה שהספקים הקיימים ידעו שנכנס ספק חדש לתמונה במחירים נמוכים מאד וידעו מי הקהל שיעבור אליו ראשון- יש להם מעקב על דפוסי הצריכה שלנו (צפיה), ברמה שלאף אחד אחר אין.
אז למה לא להציע מראש את ההצעות האטרקטיביות, לפני שהלקוחות הצפויים לעזוב, נמצאים אצל המתחרים?
אנחנו יכולים להגיד לעצמנו "טמבלים" ולהמשיך אבל האמת היא ששווה להבין את הסיבה כי בנסיבות אחרות, יש מצב שאותה בדיחה תהיה על חשבוננו.
חברות קמות בקונסטלציה היסטורית מסויימת וכשזו משתנה רובן, נכחדות ורק חלקן מתאימות את עצמן. גם בתוך חברה בסוף מחזור חייה יודעים להגיד: "אנחנו סוג של דינוזאור, כבר לא בגודל שהיינו אבל אנחנו עדיין גדולים. אבל כבר לא נחזור להיות מה שהיינו, המציאות השתנתה".
לרוב אני שומע את הדברים האלה בטון של השלמה ולא בפתיחתו של מרוץ אבולוציוני מטורף להישרדות.
זה המפתח. עוד במאמר המלא בקישור וכמובן, על כוס קפה :- )