fbpx

חמישה דברים שמנכ"ל צריך לעשות על מנת להיחלץ מהמשבר

06/01/2024 By upside
חמישה דברים שמנכ"ל צריך לעשות על מנת להיחלץ מהמשבר

בחיים אני לא כותב את אותו דבר פעמיים או ממחזר. כמאמר האמרה הישנה: "לעולם אינך חוצה את אותו הנהר פעמיים" – גם אני איני חוזר לאותו נושא מאותה נקודת מבט.

אבל-
נתקלתי במאמר שכתבתי בתקופת משבר הקורונה, כשהשוק נעצר, והוא דווקא התאים לי 1:1 לתחילת 2024, שגרת המלחמה של "חרבות הברזל" ולמה שצריך לעשות עכשיו. אז גם מאמר ממוחזר מצדיק את עצמו לפעמים :- ))

השוק, בתחושה שלי, נחלק למי שקם והסתער קדימה לחזור לפעילות ומי שעדיין מחכה. לא ברור מחכה למה.
היציאה מהמשבר מזכירה לי את הנפילות מהאופניים בילדות:
היו כאלה שהיו מסתכלים לרגע סביב, קמים ועולים חזרה ורק אחרי 20 מטר מחשבים מסלול מחדש. קודם כל מתחילים לזוז.
היו  גם אלה שלקחו את האופניים ביד והלכו הביתה בבכי. זה לגמרי בסדר בעיני לבכות אבל אחר כך, כשיהיה זמן.
אם אתם מובילים חברה אז הזמן לקום ולהתחיל לדווש הוא עכשיו .

מה עושים –
הדבר הראשון הוא לייצר תנועה. על ידי התעניינות בלקוחות שלנו ובהתאוששות שלהם, אנחנו יכולים למצוא דרכים לעזור להם להתחיל לרוץ ולהתחיל בעצמנו, יחד איתם. ממקום כזה אפשר אחר כך להתרחב איתם או ליצור את מה שנקרא –
next generation of demand.

הדבר השני שצריך להתייחס אליו הוא המחסור במזומנים בשוק.  יש פחות כסף ופחות נכונות לקחת סיכונים ולכן יש מקום צריך לאפשר ללקוחות להתחיל עסקאות בקטן ולצמוח איתן. אנחנו רואים שגם כאשר מחירי המזון עולים באחוזים בודדים בלבד קמה צעקה שיש בה גם טון מוסרי. שם אסור לנו להיות.

הדבר השלישי שצריך לעשות הוא לחסוך ולפעול בתקציבים צנועים. נכון שהדבר הראשון באסטרטגיה הוא להביא כסף נוסף, אבל אנחנו צריכים להיזהר שלא להכניס את החברה למשק אנרגיה שלילי. אנחנו מצמצמים הוצאות אבל כמו בספורט- מנהלים משק אנרגיה שיביא אותנו למסת שריר יותר גדולה ולא להצטמקות.

הדבר הרביעי הוא להתמסר לצמיחה. צמיחה, במיוחד ביציאה ממשברים, דורשת מסירות נפש  ולא מחויבות פשוטה. צמיחה נוצרת כשאנחנו הולכים לישון עם בעיה וקמים עם הפתרון, כשמשהו בוער בנשמתנו ומדביק את העובדים ואת הלקוחות שלנו בבעירה.
לא רואה דרך לגרום לאחרים לשאת לפיד של התלהבות בלי שנהיה צעד אחד קדימה מהם.

חמישי ואחרון- לבנות תוכניות עבודה לטווח קצר ובינוני ולהוציא לפועל שיווק, מכירות, delivery ותהליכים תשתיתיים. להיות פרודוקטיביים בצורה פנאטית. להיות מאד חדים וממוקדים:
* לייצר חזון ולמדוד אגורות.
* למקד את הערכים של הלקוחות ולחדש ושוב.
* לבנות תהליכי עבודה פנימיים, עם הפנים אליהם.

ותהיו אופטימיים.

דילוג לתוכן