המוצר שלנו תיאורטי כל עוד לא הבאנו אותו אל השוק, גם אם יש לנו מחסן מלא בו.
לא פחות חשוב מההבנה מהו המוצר שלנו וכמה הוא נפלא, חשוב לדעת מה עושים איתו. לא מה עושה איתו הלקוח אם וכאשר ירכוש אלא מה החברה עושה איתו על מנת שהלקוח ירכוש. לכן הגיוני לגמרי שמשקיעים דורשים שנראה להם GoToMarket כבר בנקודת ההתחלה. ומה הם לא רוצים?
ויראליות. יותר מדי יזמים חושבים שבגלל שהם עפים על המוצר שלהם ובגלל שאין להם מושג איך משווקים אותו, אפשר לזרוק כמה מילות מפתח כמו "רשתות חברתיות" ולסגור עניין. זה לא באמת יקרה – הסיכוי הוא באחוזים זניחים.
החדשות הטובות הן ש- GoToMarket זו משימה אפשרית בהחלט. תוכנית פשוטה עושה סקירה של השוק, ניתוח אסטרטגי שלו והערכה מושכלת של מה שנדרש כדי להיכנס אליו. זה מספק.
המשקיע צריך להיות מסוגל להגיע באמצעות התוכנית לשתי תובנות:
אחת, בעצם הצגת תוכנית מסודרת ויסודית הוא מבין שיש לו עסק עם אנשים רציניים שבודקים (כמיטב יכולתם בשלב הנתון) ויודעים להציג חשיבה עסקית.
התובנה השניה היא לגבי הערך האמיתי של הדבר שהוא משקיע בו. רעיון מלהיב וערכי ונפלא צריך גם לקום ולעמוד בזכות עצמו. GoToMarket הוא חלק משמעותי בהיתכנות ובבניית הערך ואם אין לכם מושג איך בונים אותו, אז אין לכם דרך להפוך את הרעיון למשהו חי בשוק.
התובנה השלישית היא בכלל עבור היזם והיא נובעת מכך שדרך השיווק היא מצפן חשוב בפיתוח המוצר. כאשר אנחנו בונים את המוצר אנחנו צריכים לקחת בחשבון שחלק מרכזי ביישום שלו הוא השיווק ולכן נדרש GoToMarket. הרבה פעמים נקבע שלבים בפיתוח לפי אילוצים שקשורים לשלבי השיווק.
אם השתכנעתם – הורידו את GoToMarket
ואתם מוזמנים כמובן להתייעץ.